tlf: 48 24 23 48
E-post: post@genc.no

Derfor bør din bedrift være på Snapchat

Artikkelen er mer enn ett år gammel

Både Facebook, Instagram og Snapchat har nå såkalte stories: videoer eller bilder som vises i kun 24 timer før de slettes. Snapchat var den første som introduserte fenomenet, og la dermed la grunnlaget for de populære ”døgnbildene” – og i dag er de en av de største sosiale medie-plattformene.

I følge Business Insider hadde Snapchat 158 millioner brukere på verdensbasis i februar 2017. Disse brukerne åpner appen i gjennomsnitt 18 ganger daglig, og tilbringer da 25-30 minutter i appen hver eneste dag. Om ikke det var nok: I løpet av kun ett døgn, som også er levetiden til et bilde eller en video i appen, ser brukerne av appen over 10 billioner videoer.

Potensialet for å nå ut til nye kunder via plattformen er, med andre ord, stor.

Mestvoksende sosiale mediet

Snapchat vokser fort i hele verden, og i Norge er appen det mestvoksende sosiale mediet (IPSOS): over 2,2 millioner nordmenn har per i dag laget seg en profil på Snapchat – og det er ikke lengre bare unge som har en profil på den populære plattformen.

Selv om appen tidligere har blitt assosiert med unge brukere, er realiteten nå at stadig flere av brukerne er over 25 år. Dette i følge en undersøkelse rapportert om i L.A. Times.

Som en følge av den nye utviklingen retter Snapchat nå en større del av markedsføringen mot en mer moden aldersgruppe. Dette er et tegn på at de prøver å bli mer ”folkelig”, og utviklingen gjør Snapchat mer ideell for markedsføring av bedrifter.

Høy åpningsrate

Det kan være litt krevende å få følgere i den populære appen, men følgerne du får er trofaste og interesserte:

“If you have 1,000 followers on Snapchat, 900 of them will watch your story. Let’s think about how insane that is right now, especially in a time when email open rates are at best at 25%.” – Gary Vaynerchuk, Huffington Post Blog
I tillegg til at de aller fleste ser bildene og videoene du deler, kan du vise fram dine produkter nesten uten forstyrrende reklame. Det sendes noen få reklamevideoer etter snapper, men disse har seeren muligheten til å hoppe over. Du kan med andre ord sende uforstyrret markedsføring direkte til alle de som er interessert i din bedrift – med noen få tastetrykk!

Snapchat er enkelt, rask og personlig markedsføring – og dersom din bedrift har noe å tilføre plattformen, er rådene fra markedsførerne klare: Lag en profil i dag!

#Kommunikasjon #Webstrategi #Snap. SnapChat #SoMe #Sosiale Medier

samarbeidspartnere